Vanliga frågor | Fiskbilen.se

Vanliga frågor

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna som våra kunder ställer till vår kundtjänst. Om du inte hittar svar på din fråga är du alltid välkommen att kontakta oss via chatten eller via mail på info@fiskbilen.se.

Vad menas med glasering?

Tack vare att varje filé eller kotlett förses med en tunn vattenglasering kan en lång hållbarhet utan kvalitetsförsämring garanteras. Om inget annat anges är hållbarheten på våra produkter ett år.

Vad innebär färskfrysning?

Att fisken färskfryses innebär att rensning, filettering och infrysning sker på båten i direkt anslutning till fångstillfället. Detta ger en högre och jämnare kvalitet eftersom fisken aldrig transporteras oinfryst. Så kallad ”färsk” fisk kan ofta ha transporterats åtskilliga dagar innan den når konsumenten. Tack vare modern djupfrysningsteknik skadas heller inte fiskköttet av infrysningen.

Vad innebär styckfrysning?

Om inget annat anges är Fiskbilens produkter styckfrysta eller singelfrysta. Det innebär att du kan tina upp precis så mycket du behöver för varje måltid.

Varför är era produkter i så stora förpackningar?

Våra förpackningar är i snitt på ca 2,5 kilo och några förpackningar är lite större.
Om man är två personer i hushållet räcket ett paket till ungefär sex middagar. Då räknar vi 200 gram per person.

Förpackningarna kan tyckas stora men eftersom varje bit är styckfryst och ungefär i samma storlek får de enkelt plats i frysen. Det är också enkelt när man vet att det alltid finns fisk hemma för flera middagar.

Ni tar enkelt ut det antal bitar som behövs till dagens måltid, och efter en stund är de klara att tillagas.
Bäst av allt är att hemkörningen är kostnadsfri. Snabbt, enkelt och med hög kvalitet.

Hur snabbt levererar ni?

Vi levererar oftast nästa vardag i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Vi kör i många fler regioner kring dessa städer och vår målsättning är att du ska få din leverans direkt hem till din dörr så snart som möjligt. När du lagt din order kontaktar vi dig och bestämmer en dag och tid som passar för dig att ta emot leveransen. För övriga orter ber vi dig kontakta oss per telefon, mail eller chat funktion här på sidan.